Sekretariát:
Klicperova:
ikona systému bakaláři ikona systému strava.cz

Speciální pedagog

Mgr. Erika Kukuczová
e-mail: erika.kukuczova@zsgenjanka.cz
tel.: 773 762 260

Konzultační hodiny:
dle telefonické domluvy

Náplň práce speciálního pedagoga

1. Směrem k žákům

  • Provádí depistážní činnost v oblasti vyhledávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich následné zařazení do speciálně pedagogické péče, podporuje prevenci školní neúspěšnosti.
  • Provádí diagnostiku speciálních vzdělávacích potřeb žáka, analyzuje získané údaje a následně provádí jejich vyhodnocení.
  • Provádí, event. zajišťuje krátkodobé i dlouhodobé individuální práce se žákem či skupinou žáků (speciálně pedagogické vzdělávací činnosti, činnosti reedukační, kompenzační, stimulační).
  • Podporuje integraci všech žáků školy.
  • Průběžně vyhodnocuje účinnost navržených podpůrných opatření, dle potřeby navrhuje a realizuje úpravy.
  •  Provádí úpravy školního prostředí, zajišťuje speciální pomůcky a didaktické materiály.
  • Shromažďuje dokumentaci jednotlivých žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v souladu s předpisy o ochraně osobních údajů.
  • Spolupracuje se školskými poradenskými zařízeními a s dalšími institucemi a odbornými pracovníky.

2. Směrem k pedagogickým pracovníkům

  • Konzultuje s pedagogy, společně vytváří strategie práce s konkrétními žáky.
  • Realizuje náslechy v hodinách zaměřené na konkrétního žáka či skupinu žáků.
  • Participuje na vytvoření individuálního vzdělávacího plánu (v kooperaci s třídním učitelem, s vedením školy, se zákonnými zástupci žáka, se žákem a s ostatními partnery podpůrného týmu uvnitř a vně školy).
  • Koordinuje a metodicky vede asistenty pedagoga.
  • Spolupracuje se školskými poradenskými zařízeními a s dalšími institucemi a odbornými pracovníky.

3. Směrem k rodičům

  • Zabezpečuje průběžnou komunikaci a kontakt s rodinou žáka, zákonnými zástupci.
  • Poskytuje konzultace a poradenské intervence zákonným zástupcům při výukových nebo výchovných problémech žáků.
  • Poskytuje podporu zákonným zástupcům žáka, pomáhá překonávat překážky ve vzdělávacím procesu.
  • Průběžně komunikuje s rodiči o reedukační práci, motivuje k návaznému působení v domácím prostředí, pomáhá s nastavením domácí přípravy a doporučuje další odbornou péči.