Mgr. Erika Kukuczová
e-mail: erika.kukuczova@zsgenjanka.cz
tel.: 773 762 260
Konzultační hodiny:
dle telefonické domluvy
Náplň práce speciálního pedagoga
1. Směrem k žákům
- Provádí depistážní činnost v oblasti vyhledávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich následné zařazení do speciálně pedagogické péče, podporuje prevenci školní neúspěšnosti.
- Provádí diagnostiku speciálních vzdělávacích potřeb žáka, analyzuje získané údaje a následně provádí jejich vyhodnocení.
- Provádí, event. zajišťuje krátkodobé i dlouhodobé individuální práce se žákem či skupinou žáků (speciálně pedagogické vzdělávací činnosti, činnosti reedukační, kompenzační, stimulační).
- Podporuje integraci všech žáků školy.
- Průběžně vyhodnocuje účinnost navržených podpůrných opatření, dle potřeby navrhuje a realizuje úpravy.
- Provádí úpravy školního prostředí, zajišťuje speciální pomůcky a didaktické materiály.
- Shromažďuje dokumentaci jednotlivých žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v souladu s předpisy o ochraně osobních údajů.
- Spolupracuje se školskými poradenskými zařízeními a s dalšími institucemi a odbornými pracovníky.
2. Směrem k pedagogickým pracovníkům
- Konzultuje s pedagogy, společně vytváří strategie práce s konkrétními žáky.
- Realizuje náslechy v hodinách zaměřené na konkrétního žáka či skupinu žáků.
- Participuje na vytvoření individuálního vzdělávacího plánu (v kooperaci s třídním učitelem, s vedením školy, se zákonnými zástupci žáka, se žákem a s ostatními partnery podpůrného týmu uvnitř a vně školy).
- Koordinuje a metodicky vede asistenty pedagoga.
- Spolupracuje se školskými poradenskými zařízeními a s dalšími institucemi a odbornými pracovníky.
3. Směrem k rodičům
- Zabezpečuje průběžnou komunikaci a kontakt s rodinou žáka, zákonnými zástupci.
- Poskytuje konzultace a poradenské intervence zákonným zástupcům při výukových nebo výchovných problémech žáků.
- Poskytuje podporu zákonným zástupcům žáka, pomáhá překonávat překážky ve vzdělávacím procesu.
- Průběžně komunikuje s rodiči o reedukační práci, motivuje k návaznému působení v domácím prostředí, pomáhá s nastavením domácí přípravy a doporučuje další odbornou péči.