Mgr. Pavla Pavlíčková
e-mail: pavla.pavlickova@zsgenjanka.cz
konzultační hodiny: dle telefonické domluvy 702 130 037
Náplň práce výchovného poradce
1. Metodická a informační činnost
- Metodicky usměrňuje a sjednocuje diagnostickou činnost třídních učitelů a poskytuje obsahovou a metodickou pomoc.
- Informuje zákonné zástupce žáků a učitele o činnosti zařízení výchovného poradenství a diagnostických ústavů, o možnostech využití odborných služeb.
- Sleduje změny v právních předpisech týkajících se problematiky výchovného poradenství a seznamuje s nimi ostatní pedagogické pracovníky.
- Organizuje individuální konzultace (výchovné komise) se zákonnými zástupci při řešení výchovných a výukových problémů žáků.
- Pečuje o nadané žáky.
2. Práce s žáky s výukovými a výchovnými problémy
- Pomáhá třídním učitelům při vyhledávání a sledování problematických žáků, dává návrhy na další péči o tyto žáky.
- Pomáhá učitelům při shromažďování podkladů pro psychologická a speciálně pedagogická vyšetření.
- Podává návrhy na vyšetření v pedagogicko-psychologické poradně nebo ve speciálně pedagogickém centru pro žáky s vývojovými poruchami učení a chování i pro žáky se smyslovým, tělesným nebo mentálním postižením.
- Podílí se na zpracování podpůrných opatření a individuálních plánů žáků.
- Vede databázi integrovaných žáků, provádí kontrolu následných vyšetření, soustřeďuje odborné zprávy o žácích v poradenské péči.
- Ve spolupráci s vedením školy a pedagogickými pracovníky se podílí na výchovných programech, zaměřených na nápravu problematických žáků.
3. Specifické oblasti činnosti
- Ve spolupráci s třídními učiteli sleduje žáky nadané a talentované, navrhuje další péči o tyto žáky.
- Pomáhá při řešení konfliktních situací ve škole.
- Spolu s vedením školy zajišťuje spolupráci s orgány státní správy a samosprávy, zejména s orgány péče o dítě, sociálním kurátorem, sociálně právní komisí na ochranu dítěte, s Policií ČR, soudy, státním zastupitelstvím, středisky výchovné péče atd.